الخميس، 23 أبريل 2009

الست سوسه


كل زوج بيسمي الحكومه زوجته ليه؟؟!!!!
بسبب: فرض السيطرة وتجفيف الجيوب والانفراد بالقرار والرأي واللجؤ الى القمع
غير ان الحكومه بتختلف عن الزوجه في شىء واحد :ان عمرها مابتطلب الخلع !!
وتيجي تكلمها تقلك .........اوعى........ ...اوعى............
يادي الحوسه البلد حتفلق مننا .
كل مانسد حته.....
الحته التانيه تفتح !!!!!!
مش ملاحقين 1-اعتصامات العمال
2-اعتصامات اساتذة الجامعات
3-اضراب الطلبه
4-مظاهرات الضرائب العقاريه
... دنيا وعايشنها
......الست سوسه او غيرها
ّّ ملحق صوره الست سوسه ليله فرحها ّّ

هناك 22 تعليقًا:

  1. هههههههههههههههههههههه موضوع جاااااامد يا جامع
    حلو شغل المواضيع الساخره ده
    الى الاماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

    تحياتي

    ردحذف
  2. ايه ده انا اول رد باين طيب نخليه كمان تاني رد

    ردحذف
  3. هو انا كنت داخل هنا ليه؟

    اه افتكرت
    لا نسيت تاني

    خلاص لما افتكر هبقى اقولك

    تحياتي

    ردحذف
  4. اه افتكرت
    كنت عايز استفسر هي مين الست سوسه دي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(وش اهبل وعبيط ومش فاهم حاجه)

    سلاسل

    ردحذف
  5. ازيك يا حوده
    جميل الموضوع ههههههههههه
    بس اوعى تعمل زي ما مشاغب بيقولك
    للخلف احسن يا حوده
    اوعي سوسه دي يكون نظيف
    ايمان -3حقوق-من جنب ثلاجة البيبس

    ردحذف
  6. معلش يا حاج مشاغب
    انا عارف الزهايمر بيجيلك الاوقات دي معاك اوقات صعبه
    انا ياعم بنهزر شويه
    الست سوسه دي هي ..........
    ماانت عارف ماتحرجنيش بقى
    للخلف در احسن
    وشكرا على التعليق

    ردحذف
  7. الف شكر ياايمان
    انا شايف ان الحل الصح فعلا
    للخلف در
    انا خايف على نفسي
    ههههههههههههههههههههههههههههه
    سوسه =clean
    thank u

    ردحذف
  8. السلام عليكم
    موضوع جميل يا دكتر
    بس انت كده هتقلب المدونه من طريفة بس لسياسيه ساخره.
    احنا خايفين عليك يا حوده.ياما في السجن مظاليم.
    واختيار لفظ سوسه ..زي العسل ...جميل اوي اوي
    والسلام ختام
    ومسك الكلام مبروك الفرح

    ردحذف
  9. موضوع جااااااااااااامد يا محمود
    انا دايما بقول عليك كده (هدخل الضحك في الهزار _الموضوع هيقلب بتهريج في الاخر )
    يلا بس الصورة مش حلوه!!
    كنا عايزين صوره ست كركوبه عشان يليق عليها سوسه
    او صوره حد من زمايلنا سوسه في المذاكره .
    بس تسلم
    وتقبل مني عظيم الضحك
    حساااااااااااام

    ردحذف
  10. موضوع حلو
    ودمه زي العسل
    مش هضيف حاجه على اللي زمايلنا قالوه
    بس ياريت تعمله نشره على الفيس بوك
    لان كده محدش هيقرى غير احنا بس
    وانا عايز كل حبايبنا على الفيس بوك يدخلوا يضحكوا شويه.
    بس ياريت تشيل حته اضراب الطلبه
    احنا ولا عملنا اضراب ولا حاجه ..احنا في الطبيخ خالص .
    صباح الخير يا حوده
    عارفني طبعا ......سلام

    ردحذف
  11. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اخي العزيز دكتور محمود احب اهنيك على اختيارك الموضوع
    يتميز البوست ده انه خفيف وبسيط ومعبر
    لمس الحاله اللي احنا فيها بكل بساطه .
    هي دي ظروف البلد والحكومه----- كل حكومه جديده عايزة تحسس الناس بالفرق تبدأ بالتغيير من غير ماتفكر هل التغيير مفيد او ضار!!!! مجرد تغيير لبعض المعايير اللي ترجع تضر في الاخر.
    كلامك بيقول كده وحاله البلد بتقول كده.
    ايه اللي عمل اعتصام اساتذه الجامعه واضراب الطلبه والضرايب والعنال (وزاره كل منهم والحاجات اللي بيئلفوها كل وزير جديد )
    ربنا يستر علينا ويرحمنا
    اتمنى اخي العزيز ان يكون تعليقى مفيش منه اي مشكله
    السلام عليكم

    ردحذف
  12. ايه يا حوده
    لحقت تنسى مش قلتلك انشر اللينك على الفيس بووك بتاعك
    كده هزعل !!!!!!!
    استأذنك انا وهحط اللينك على الفيس بووك عندي
    وهكتب جنبه الست سوسه واحمد نظيف !!!!
    اوعى تقلق او تخاف قصدي بأحمد نظيف (رئيس الوزراء )
    يعني في بيتها؟
    كلنا حبايب والبلد فيها ديموقراطييه .علاخر!
    -بردو مش هقلك انا مين ..اعرف من الفيس بووك-

    ردحذف
  13. السلام عليكم
    ايوة كده يا حوده
    بس الموضوع كبير
    اقدر اقلك دلوقتي ..تسلم افكارك (سوسه--هههههه)
    بس استناني في مناقشه ساخنه بعد صلاة الجمعه
    هكلمك يقى في حكومتك بس بطريقة تخليك تكتب موضوعك الجي عن احمد نظيف ذات نفسه .
    سلام
    نتكلم بعد صلاة الجمعه
    د\محمد السعيد

    ردحذف
  14. السلام عليكم
    بوست كويس
    بس ياريت توضح اكتر بعض المشاكل زي مثلا
    كلام نظيف (نحترم حق الاضراب في حدود القانون وامن الوطن )
    الموضوع كتير مثلا في لجنه منعقده تشوف وتبحث مطال النصف مليون اداري بوزاره التربيه والتعليم اللي اضربوا عن العمل بسبب الكادر
    او اساتذه الجامعات وتصنيفهم :مطلوب كأستاذ جامعه عشان تاخد مميزات في المرتب بما يساوي كادر المعلمين تحدد نوعك كمدرس :ممتميز ام غير متميز بزمتك مش حاجه تحير لو علاقتك حلوه بالعميد ورئيس القسم تبقى متميز ولو مش حلوه يبقى مش متميز .
    بلدنا دي ماشيه بالشقلوب المفروض الحكومه تهدي الناس لكن العكس بتشعلل الامور وتخلق المشاكل
    تتحمل بقى .
    ربنا يستر .والسلام ختام

    ردحذف
  15. بوست جميل جدااااا

    تقبل مرورى

    تحياتى واحترامي

    ردحذف
  16. thanx for u dr/ ahmed
    nice from u to visit me

    ردحذف
  17. thanx hazem
    شكرا على مرورك على مدونتي
    وتقبل مروري عندك
    واكيد ليا الشرف طبعا

    ردحذف
  18. السلام عليكم
    مشرفني يا دكتر محمد السعيد
    ده شرف كبير ليا ان يعجبك اي موضوع اكتبه
    شرف ليا طبعا زيارتك المدونه
    وطبعا اختلاف الرأي لايفسد للود قضيه
    وان عارف انك لو فاضي تكتب مدونات هيكونلك النصيب الاكبر في القراء
    ربنا يعينك في شغل الحجر الصحي
    الف شكر

    ردحذف
  19. السلام عليكي اخي العزيز صاحب كلام
    بوست كويس
    بس ياريت كنت توضح اكتر بعض المشاكل :
    طبعا تعليقك رائع لان فعلا دي حقيقه الوضع بتاعنا
    انا كنت بفكر اشرح كل الكلام ده بس الموضوع كان هيطول
    بس انا حبيت الموضوع يكون خفيف وطريف
    والف شكر على مرورك عندي بالمدونه
    الف شكر ...شرفتني

    ردحذف
  20. بصراحة دكتور محمود يازميل النقابة
    انا جيت بعد ما قرأت ردك اللطيف عن مشاغب
    ولقيت ان الرد جزء من اجزاء كتيرة لطيفة فى مدونتك وخاااااااااصة موضوع الشاملة وابو حفيظة فعلا مسكين طالب الطب عقبال ما يتخرج يكون جااااااب التلاتين وده لو كان شاطر وما ركنش سنة ولا اتنين كده فى الكلية او فى التخصص.

    ردحذف
  21. شكرا على المجامله الطيبه دي
    وشرفتيني ونورتيني
    اتمنى تكون المدونه البسيطه دي عجبتك
    زميلتي العزيزه الف شكر

    ردحذف